När bör du se över dina budskap?
Vad kännetecknar säljande budskap?
Källorna till fungerande budskap
Vad ska företagspresentationen innehålla?
Företagsprofilering på webben
Viktigt när du ställer ut på en mässa
Konsten att nå ut med sitt budskap

Att missa en mässa är att missa en massa

Monterkaffet puttrar. Skålarna dignar av havrekakor. Loggan är belyst, produkterna också. Det liknar lite grann montern till vänster. Och den till höger. Det personliga mötet i all ära. Men varför finns det så få tydliga budskap i mässmontrarna? Eller snarare så väldigt, väldigt många budskap? Vad hinner du själv uppfatta på en tiodels sekund? Det är dyrt att delta i mässor, se till att få valuta för dina pengar. Ofta är det väldigt lätt att sticka ut. Grundregeln är enkel: Gör som du aldrig har gjort!

Några tips om hur du förbättrar ditt mässdeltagande

Fundera på om ditt enda incitament är att konkurrenterna deltar
Kartlägg dina möjligheter att förmedla dina budskap på mässan
Kartlägg profilen på besökarna
Kommunicera mycket före mässan – skapa en förväntan
Skaffa djupare kunskaper om besökarnas utmaningar och behov
Sätt upp mål för mässkommunikationen
Anpassa ditt upplägg och dina budskap efter besökarna
Utgå från en idé
Presentera ett intressant och aktuellt huvudtema
Låt ditt huvudtema genomsyra all mässkommunikation
Förmedla ditt budskap tydligt
Skapa trovärdighet
Skapa nyfikenhet för att fånga in besökarna
Förbered och motivera din personal inför mässan
Följ upp skapade kontakter

© 2009 MEINCO AB MALMÖ SWEDEN | WEBBPRODUKTION AV J5 GRUPPEN