När bör du se över dina budskap?
Vad kännetecknar säljande budskap?
Källorna till fungerande budskap
Vad ska företagspresentationen innehålla?
Företagsprofilering på webben
Viktigt när du ställer ut på en mässa
Konsten att nå ut med sitt budskap

Tjänsteprodukter

Om du är en av oss, som tycker det är svårt att enkelt och begripligt förklara din affär, berätta om dina produkter eller tjänster, förklara på vilket sätt du kan bidra med ett ökat värde - alltid särskiljande och konkurrenskraftigt - har du kommit helt rätt.

Vi tycker det fortfarande är en utmaning men när man har arbetat med kommunikation under många år och med ett stort antal kunder börjar man se mönster, och man hittar upplägg, som är mer framgångsrika än andra. För att underlätta arbetet med kommunikationen har vi samlat insikter från våra erfarenheter i verktyg och arbetsmetoder alla med en och samma målsättning - att göra din kommunikation så effektiv som det bara är möjligt.

Ingen situation är helt lik en annan. Gemensamma nämnare finns men våra kundföretag är oftast olika långt komna i sitt marknadsföringsarbete. Vissa vill ha hjälp med det grundläggande arbetet, andra vill se över sina budskap, några vill höja kvaliteten på produktionen av sina kommunikationsverktyg osv. Oberoende vilken frågeställning du står inför tror vi oss kunna erbjuda dig hjälp på vägen.

Nedan har du vårt samlade tjänsteutbud. Se det som ett smörgåsbord. Välj och kombinera som det passar dig bäst. Vi kan såklart också erbjuda dig helt skräddarsydda lösningar.

Meinco Fundament

Är: En allomfattande, och väl genomtänkt kommunikationsplattform.
Ger: Ett ramverk som gör att företagets marknadsföring är likriktad, följer en röd tråd, och blir konsekvent över tid.

Meinco Budskap

Är: Översyn och uppdatering av budskapen i era kommunikationsenheter.
Ger: Ett underbyggt och förankrat underlag för framtagandet av budskap med full potential, bästa behovsanpassning och största konkurrenskraft.

Meinco Varumärkesflytt

Är: Beprövad metod som förskjuter varumärket från dagens position till önskad position.
Ger: Ett uppdaterat, tidsenligt, mer marknadsanpassat varumärke.

Meinco Kommunikationsplan

Är: En väl genomarbetad och dokumenterad plan för företagets kommunikation.
Ger: Optimalt utnyttjande av marknadsföringsresurser. Budskapen når fram och fastnar. En samlad tydliggörande plan som alla inblandade kan relatera till och följa.

Meinco Reklamproduktion

Är: Produktion av reklamenheter innefattande idé, text, form och tryckfärdigt original.
Ger: Kostnadseffektivt producerade kommunikationsenheter som kunderna uppskattar och personalen gillar och använder.

Meinco Marknadskoll

Är: Medverkan i att skapa högkvalitativa marknadsundersökningar.
Ger: Tillförlitliga och relevanta undersökningsresultat som ger betydelsefull insikt och väl fungerande underlag till aktuella marknadsföringsbeslut.

Meinco Cross border marketing

Är: Erfarenhetsbaserad och beprövad metod för att nå framgång med marknadsföring av ett och samma varumärke på olika marknader/länder.
Ger: Kostnadseffektiv marknadsföring med genomslag tack vare marknadsinsikt och motiverad personal.

Meinco Marknadsplan

Är: Erfarenhetsbaserad och beprövad planering av marknadsaktiviteter.
Ger: Heltäckande marknadsplaner för att nå bestående tillväxt.

Meinco Workshops

Är: Föreläsningar, workshops, utbildningar inom ämnet marknadsföring.
Ger: Deltagarna brukar få sig en tankeställare eller två, de få ta del av erfarenheter från framgång och misstag, de får information om metoder och arbetssätt. Allt med glimten i ögat och kryddat med exempel från verkligheten (kanske från kommunikation just från deras egna företag....).

 

© 2009 MEINCO AB MALMÖ SWEDEN | WEBBPRODUKTION AV J5 GRUPPEN