När bör du se över dina budskap?
Vad kännetecknar säljande budskap?
Källorna till fungerande budskap
Vad ska företagspresentationen innehålla?
Företagsprofilering på webben
Viktigt när du ställer ut på en mässa
Konsten att nå ut med sitt budskap

Det är målet som är mödan värd

Ännu en konsult. Suck. Vi har alla upplevt hur storstilade projekt och processer rinner ut i sanden – på botten av ett gigantiskt timglas. Meinco sätter en ära i snabba processer som landar i verkligheten – och inte bara i en ännu en tjock pappersbibba som ingen orkar läsa. Än mindre begriper. Här är det faktiskt målet som är mödan värd. Budskap som gör skillnad.

Så här kommer vi igång:

Antigen skickar du in ditt material till Budskapsdiagnosen. Eller så bokar vi ett förutsättningslöst möte för att diskutera dina specifika behov. Generellt sätt brukar en process följa dessa steg. Men inget uppdrag är det andra likt och måste hanteras utifrån dess specifika förutsättningar.

Steg 1) Presentation av arbetsmodell och diskussion i förutsättningslöst möte

Steg 2) Uppdragsbeskrivning, plan och offert

Steg 3) Intervjuarbete för att fastställa grundläggande förutsättningar, affärsmässigt
              ramverk och spelregler

Steg 4) Budskapsworkshop

Steg 5) Sammanställning, slutsatser och handlingsplan

© 2009 MEINCO AB MALMÖ SWEDEN | WEBBPRODUKTION AV J5 GRUPPEN