När bör du se över dina budskap?
Vad kännetecknar säljande budskap?
Källorna till fungerande budskap
Vad ska företagspresentationen innehålla?
Företagsprofilering på webben
Viktigt när du ställer ut på en mässa
Konsten att nå ut med sitt budskap

Att höras när ingen lyssnar

Forskning visar att du nås av flera tusen budskap varje dag. Vissa av dem hade kanske förändrat ditt liv. Om du bara hade hört eller läst det. Eller kanske snarare – förstått vad som menades. När du har formulerat ditt budskap måste du nå ut med det. Man behöver inte vara släkt med Einstein för att fatta det. Däremot krävs det lite av din hjärnkapacitet för att skapa en smart strategi. Och en realistisk kommunikationsplan. Här nedan får du några goda råd.

Gör såhär

Bestäm dig för vem det är du vill påverka
Skapa dig en bild om nuläget för ditt varumärke
Förstå hur din målgrupp konsumerar media och söker information
Bli en mästare på de informationskanaler som når din målgrupp
Håll ett öga på vad dina konkurrenter gör – observera bruset
Dominera så gott du kan inom ditt mediaval
Förtunna inte effekten genom att sprida ut dig i för många medier
Upprepa ditt budskap – ju mer komplicerat allt oftare
Var konsekvent över tid – håll den röda tråden och tjata, tjata, tjata
Förmedla samma sak i alla kommunikationskanaler också genom de mänskliga
Följ ett genomtänkt kommunikationsplan
Sätt med jämna mellanrum ”kundhatten” på dig och se över dina kommunikationsenheter
Följ upp dina aktiviteter och korrigera vid behov

Här kan dina kunder söka information

Hemsida
Mässa
Nyhetsbrev
E-brev
Kundtidning
Kundklubb
Sökmotorer
DR
Fackpress
Kundevent
Populärpress
Morgonpress

Kvällspress
Banners
Sociala medier bloggar etc.
Årsredovisning
PR
Editorials
TV-reklam
Butiksreklam
Utomhusreklam
Kundernas intranät
Platsannonser

© 2009 MEINCO AB MALMÖ SWEDEN | WEBBPRODUKTION AV J5 GRUPPEN