När bör du se över dina budskap?
Vad kännetecknar säljande budskap?
Källorna till fungerande budskap
Vad ska företagspresentationen innehålla?
Företagsprofilering på webben
Viktigt när du ställer ut på en mässa
Konsten att nå ut med sitt budskap

"What´s in it for you?"

Företag investerar oerhört mycket tid, pengar och mankraft på att utveckla produkter, tjänster och organisation. Processerna blir alltmer komplexa och får ofta ett egenvärde – helheten försvinner bakom detaljerna. Det är lätt att glömma kundens behov och istället betrakta verkligheten inifrån och ut. Resultatet blir skrämmande ofta att du kommunicerar det du själv gärna vill berätta. Och glömmer det kunden behöver få höra – kundnyttan. Meinco kommunikation hjälper dig att göra tvärtom.

Kärnkompetens

Vår kärnkompetens vilar på sammanlagt 25 års erfarenhet av att ta fram det budskap som gör jobbet. Det är ingen raketforskning. Snarare ett envetet hantverk som innebär att vända på alla stenar – och även en annan medarbetare. Genom att fråga, kartlägga och analysera kopplar vi ihop behov med erbjudanden. Att dra fram rätt budskap är lite som att dra ut en visdomstand. Det gör inte ont med bedövning, men det krävs en smula tålamod.

Mission

Alla företagare ska fullt ut kunna förmedla det värde som skapas genom deras slit med produkt- och tjänsteutveckling, organisationsutveckling eller annat förändringsarbete.

Vision

Meinco ska vara synonymt med relevanta och framgångsrika budskap.

Affärsidé

Meinco AB är ett konsultföretag inom företagsprofilering som hjälper marknadsförare och säljare – med utgångspunkt i den beprövade metoden Key Account Communication™ – att hitta, formulera och förmedla effektiva budskap.

 

© 2009 MEINCO AB MALMÖ SWEDEN | WEBBPRODUKTION AV J5 GRUPPEN