När bör du se över dina budskap?
Vad kännetecknar säljande budskap?
Källorna till fungerande budskap
Vad ska företagspresentationen innehålla?
Företagsprofilering på webben
Viktigt när du ställer ut på en mässa
Konsten att nå ut med sitt budskap

Du är världens dyraste media

Vet du vilket media som är det överlägset mest effektiva men också det i särklass dyraste? Svaret är Den bemannade broschyren – det vill säga du och din företagspresentation. Få kommunikationsverktyg är lika styvmoderligt behandlade. Och lika viktiga. När du avslutar säljsamtalet startar processen hos den beslutsfattare som avgör din framtid. Och gissa vad de då helst bläddrar i. Din snitsiga PowerPoint? Skulle inte tro det.

Hur mår din egen företagspresentation. Klarar den checklistan här nedan?

Välj JA eller NEJ eller VET EJ för varje fråga nedan.

1. Budskapen i min företagspresentation riktar sig till en bestämd målgrupp.

2. Min företagspresentation har sitt ursprung i målgruppens verklighet.

3. Min företagspresentation behandlar nyckelbeslutfattarens väsentligaste utmaningar.

4. Min företagspresentation visar både konkurrensförutsättning och konkurrensfördel.

5. Budskapen i min företagspresentation är ett löfte om ett värde.

6. Budskapen i min företagspresentation är både funktionella och emotionella.

7. Min företagspresentation påvisar effekter av förändringsarbete.

8. Min företagspresentation är i linje med min övriga kommunikation.

9. Budskapen i min företagspresentation imponerar med en hög "wow-faktor".

10. Min företagspresentation tar hänsyn till alla nyckelbeslutsfattare.

11. Min företagspresentation förmedlar all kundnytta och företagets fulla potential.

12. Min företagspresentation dödar negativa myter om mitt företag.

13. Alla beslutsfattare i nyckelposition förstår vad jag försöker förmedla.

14. Min företagspresentation är snygg och prydlig och följer actionstandards i branschen.

15. Min företagspresentation har en tydlig struktur och är lättläst.

Fick du ett och annat "Nej" eller "Vet ej"? Kanske är det dags att se över din företagspresentation. Tips: Även en helt nyproducerad företagspresentation kan vara gammal och trött. Vi berättar gärna mer – mejla oss direkt!

 

© 2009 MEINCO AB MALMÖ SWEDEN | WEBBPRODUKTION AV J5 GRUPPEN